مقالات آرشیو خبر ها
تاریخ سازی در روز مدافعان!

تاریخ سازی در روز مدافعان!

یوونتوس با پیروزی قاطع 5‐0 فصل را در اوج به پایان رساند، قهرمانان بازی درخشانی به نمایش گذاشتند و حریفی که بر اثر 10 نفره شدن همان دقیقه ی 14 کاملا دست و پا بسته شده بود را در هم کوبیدند. پاتریس اورا گل اول را با یکی از همان ضربه ی سرهای معروفش زد و دیبالا از روی نقطه ی پنالتی بازی را 2‐0 کرد، در همان دقیقه ی 15 بازی تمام شده بود، مردان وینچنزو مونتلا محو حرکات بازیکن آرژانتینی یوونتوس شده بودند، کسی که در فصل اولش با یوونتوس موفق شده 23 گل بزند، او با جا به جایی ها، هوش و فرصت طلبی اش کاری کرد که سمپدوریا تنها به فکر نخوردن گل های بیشتر باشد.

 

سمپدوریا رویکردی بسیار بی خیالانه داشت و نمی توانست جنگندگی و شوق لازم برای بردن تیمی که در خانه اش حال و هوای جشن داشت به بازی بیاورد. با توجه به اینکه بازی همان موقع تکلیفش مشخص شده بود، حتی مدافعان یوونتوس از فرصتشان برای جلو کشیدن استفاده می کردند و برای استفاده از فرصت های گلزنی مشتاق به نظر می رسیدند چرا که نیازی به دفاع نبود. آنها 3 گل دیگر هم زدند که 2 تایش به وسیله ی مدافعان به ثمر رسید و قهرمانان توانستند بعد از آن بازی شرم آور برابر ورونا و شکست ناباورانه، بار دیگر خودشان را ثابت کنند، حالا وقت آمادگی برای فینال کوپا ایتالیاست.

 

نتو: 6، او روی چند شوت ریکی آلوارز واکنش های خوبی نشان داد و تا آخر بازی متمرکز باقی ماند، در حقیقت او در بیشتر اوقات بعد از ظهر بیکار بود.

 

بونوچی: 7، او به ندرت مجبور به مانورهای دفاعی شد ولی باز هم به دفع توپ می پرداخت و حتی توانست گل هم بزند.

 

بارزالی: 6، کمتر کسی می تواند از این مدافع بگذارد، او هر موقعیتی را به خوبی بازیخوانی می کند و اما به اندازه ی دو هم تیمی اش ندرخشید.

 

کیه لینی: 7، وقتی نوبت به بازپسگیری توپ می رسد او یک جانور به تمام معناست و مدتی بود که جایش در یووه خالی بود. او به خوبی جلو می کشید تا به حمله کمک کند و شوت هایی هم به سمت دروازه می زد، او توانست بالاخره در لیست گلزنان این فصل حضور پیدا کند.

 

لیختشتاینر: 7، او همیشه به جلو نفوذ می کند و موقعیت گلزنی ایجاد می کند، رقیب را کلافه کرد و یک بار هم توپ را به تیرک کوبید، رویکرد پویایی داشت.

 

روبرتو پریرا: 6، دوباره، این بازیکن بعضی وقت ها می تواند توانایی اش روی توپ را نشان دهد، اما باز هم عملکرد خاموشی داشت، او وظیفه اش را انجام داد، اما کار بیشتری نکرد.

 

هرنانس: 7، در دقیقه ی 28 پاس زیبایی به دیبالا داد، او توانست از خط هافبک تاثیر خوبی بر روی حرکت تیم گذاشت، او گاهی بی ثبات ظاهر می شود، اما در کنار دیبالا او بهترین موقعیت های گل را ایجاد کرد، او از لحاظ دفاع هم خوب بود و به خوبی جلوی حملات حریف را گرفت.

 

پل پوگبا: 7، او دائما به جلو نفوذ می کرد و مهارت ویرانگرش را نشان می داد، او خیلی تلاش کرد تا گل بزند، جاگیری هایش خوب بود، اما نتوانست گل بزند، در عوض پاس های خوبی ارسال کرد.

 

اورا: 7، او با یک ضربه ی سر خوب دروازه را بازی کرد و در سمت چپ عملکرد خوبی داشت، دائما فشار می آورد و حریف را کلافه کرده بود.

 

دیبالا: 8، بهترین بازیکن زمین و شاید به جرئت بهترین بازیکن یووه در فاز حمله ی این فصل، یک پنالتی را تبدیل به گل کرد و خیلی زود گل دوم را هم زد، او هوش و تمام کنندگی اش را به نمایش گذاشت، هیچ چیز نمی توانست جلوی نفوذ او در دفاع سمپ را بگیرد.

 

مانژوکیچ: 6، او پنالتی گرفت و دیبالا گلش کرد، این بازیکن همیشه خودش را فدای تیم می کند، به خوبی در دفاع شرکت کرد و هم تیمی هایش را در بازی شرکت می داد.

 

تعویضی ها:

 

استورارو: 7 او رویکرد جنگجویانه اش را نشان داد و مثل همیشه پرانرژی بود، او همیشه به تیم شوق و ذوق می دهد.

 

موراتا: 7، اشتیاق زیادی از خود نشان داد و بدشانس بود که گل نزد، اما به هر حال یک پاس گل به نام خود ثبت کرد. وقتی پا به توپ استارت می زند، تماشایش لذت بخش است.

 

زازا: خیلی برای تیم کار کرد، اما زمانی نداشت که بخواهد اثری روی بازی بگذارد.

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: